پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3164
-
الف
+

بزرگداشت «خسرو سینایی» در جشنواره فیلم کوتاه تهران

به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت هنری خسرو سینایی، بزرگداشت و مرور آثار وی در سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت هنری خسرو سینایی، بزرگداشت و مرور آثار وی در سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، در این جشنواره بخشی با عنوان «به انتخاب استاد» برگزار می‌شود که منتخبی از فیلم‌های مستند کوتاه خسرو سینایی به انتخاب خود او به نمایش در می‌آید.

مستندهای «حاج مصور»، «حسین یاوری»، «شرح حال»، «میان سایه و نور» و «گواهان تاریخ» پنج فیلمی هستند که در این جشنواره نمایش داده می‌شوند.

خسرو سینایی متولد سال 1319 در شهر ساری است. وی در دانشگاه فنی شهر وین به تحصیل در رشته معماری پرداخت و همزمان در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی در رشته آهنگسازی تحصیل کرد. پس از آن در رشته فیلمسازی در همان دانشگاه شروع به تحصیل نمود و در سال 1346 در رشته‌های کارگردانی فیلم و تلویزیون و فیلمنامه‌نویسی فارغ‌التحصیل شد. پس از آن، به ایران بازگشت و فعالیت‌هایش را به عنوان فیلمساز در وزارت فرهنگ و هنر و به عنوان فیلمنامه‌نویس، کارگردان، آهنگساز فیلم و تدوینگر در تلویزیون ملی ایران آغاز کرد.

او همچنین در چند دانشکده فیلمسازی تدریس کرده و یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی بوده است.

گفتنی است، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می شود.

ص گ / س م

نظر شما
ارسال نظر